evamm

Tidig morgon

Av Eva Meijer Mattisson - 2024-03-27 17:30

Idag lovade meteorologerna att det skulle bli sol och då bestämde jag mig för att gå upp 4:25 och köra till Nyagrop för att förhoppningsvis uppleva en vack färgstark soluppgång. När jag körde var det mulet över mig men österut såg det klarare ut så hoppet försvann inte helt men när jag närmade mig havet så var det mulet mot havet till däremot så klarnade det upp över land. Det låg dimbankar över åkrarna så jag tänkte blir det inte någon sol vid havet så kan det bli vackert när jag kör hem igen.

Vid havet var det mycket moln och disigt.

 

Men in mot land var det klarare och där såg jag månen som var på väg ner.

   

Lite färg började visa sig ovanför där solen skulle gå upp.

   

En stund efter soluppgången så dök solen upp ovanför molnen.

       

Jag bestämde mig för att köra hemåt igen och hoppades att solen skulle lysa lite på dimbankarna och då gäller det att inte komma för sent för solen bränner bort dimman ganska snabbt. Och jag hade tur.

               

Jag körde inom Kalles damm i Degeberga där solen knappt lyste på dammen men under tiden jag var där så lyste den mer och mer. Det var ganska vackert med sjörök och lugnt vatten så det blev klara speglingar och så gäss som simmade.

     

Jag fortsatte hemåt men stannade till vid Borrestad där det var dimbankar och dis.

     


Ha en skön kväll och en riktig GLAD PÅSK på er.  Kram

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards