evamm

Vitt och grönt i skogen

Av Eva Meijer Mattisson - 2024-04-17 07:59

Nu är vi mitt inne i den härliga våren och all det vackra i skog och mark.

Vårblommor blommar för fullt och grönskan exploderarar på buskar och träd. Jag har varit ute några gånger och njutit och då blev det ju bilder tagna som jag bjuder på nu.

På många ställe är det matttor av vitsippor som här i Fulltofta.

                           

I Ringsjön hade en del träd lite skir grönska som detta träd som står i vatten.

 

Jag har varit två gånger i Skättilljunga.

         


Även Sätaröd har fått besök.      

En dag kom vi genom Stianderöd där vi stannade till vid bäcken.

   

Igår körde jag upp till Maltesholm för att kolla hur långt bokskogen har kommit och det hade börjat att lysa skirt grönt.

       

Till sist visar jag en bild som jag tog när jag var på väg upp till Maltesholm, Det var så vackert solljus på det gröna fältet och så även på den lilla vita busken men träddungen i skugga. För mig är det en bild som växer och den ska helst ses i stort format.

 

Ha en bra dag och njut av våren, synd att det är lite kyla. Kram


 
 
Ingen bild

Maria Wikblom

Torsdag 18 april 17:05

Här på Åland väntar våren envist..krokus tussilago och blåsippa kan ses men kallt och blåsigt. Imorse snö och blåst.. med temperatur kring 0. Barnen på daghemmet har vinteroverall och regnkläder ...men hopp om vår finns när man ser dina vackra bilder!

Eva Meijer Mattisson

Tisdag 30 april 22:00

Hej Maria. Jag har inte sett din kommentar förrän ikväll. Våren har kommit långt här nu.
Bokskogen är grön och fin. Körsbärsträden blommar etc. Och äntligen har vi fått lite värme.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards